تجهیزات ایمنی برقکاران

تجهیزات ایمنی برقکاران

تجهیزات ایمنی برقکاران

ایمنی در تاسیسات و خدمات برق ، دستورالعمل هایی را ایجاد کرده و حداقل شرایط ایمنی را برای کارفرمایانی که در تاسیسات برقی کار می کنند ، در تمام مراحل تضمین می کند. این به مبارزه با خطرات موجود ، حفاظت از سلامت و ایمنی کارگران ، کاهش حوادث با برق کمک می کند. وظیفه برقکار باید توسط یک متخصص واجد شرایط و مجاز انجام شود. آموزش و دانش برای جلوگیری از حوادث ضروری است. به هر حال ، خطرات زیادی در کارهای انجام شده بر روی شبکه برق وجود دارد و کارگر باید مراقب باشد تا از حوادث جلوگیری کرده و از زندگی خود محافظت کند.

تجهیزات لوازم ایمنی برای برقکار

ما می دانیم که تجهیزات حفاظتی شخصی برای برخی از مشاغل ضروری است. در مورد برقکار ، کارگر باید به برخی از مشخصات توجه کند تا از خود در برابر خطرات الکتریکی وسایل برقی مانند دستگاه گرافیت بردار، چوب پرش برق و…محافظت کند. مهمترین تجهیزات حفاظتی برای برقکاران عبارتند از:

کلاه ایمنی : برای استفاده با خطر برق گرفتگی استفاده می شود.

کفش ایمنی: هنگام انتخاب این مورد مراقب باشید. مطمئن شوید که مواد فلزی ندارد. برای اینکه 100٪ ایمن باشید ، به تجهیزات دی الکتریک ، عایق الکتریکی نیاز دارید.

دستکش ایمنی: این یک ابزار ضروری برای کارگر است. دستکش های حفاظتی ایمنی در نگهداری از امکانات و خدمات با برق را به طور کلی تضمین می کند. استفاده از دو دستکش ایده آل است: دستکش عایق لاستیکی و دستکش چرمی که برای محافظت از یکپارچگی دستکش عایق پوشانده شده است. چند نمونه را ببینید:

دستکش عایق لاستیکی: محافظت از دست و بازو

دستکش چرم محافظ: دستکش ایمنی مکانیکی برای دستکش های نوع رسانا

دستکش محافظ نوع رسانا: محکم تر است و فقط از دست ها و مچ ها محافظت می کند.

آستین عایق لاستیکی: از بازوها محافظت می کند و ایمنی بیشتری را برای انجام برخی فعالیت ها در مواردی که احتمال خطر بیشتر است ، فراهم می کند.

کمربند ایمنی: گاهی کار در ارتفاع نیز ضروری است! کمربند ایمنی برق کار به طور خاص برای محافظت از کارگر در برابر خطر برق گرفتگی طراحی شده است.

لباس ایمنی ویژه: پیراهن و شلوار مخصوص در برابر عوامل حرارتی از قوس الکتریکی.

کمربندهای ایمنی با بندها: در صورت کار در ارتفاعات ، استفاده از کمربندهای با بندها برای به حداقل رساندن خطر سقوط ضروری است.

گارد صورت: از چهره کارگر در خدمات فشار قوی محافظت می کند.

برقکار در معرض چه خطری قرار دارد؟

خطرات متعددی وجود دارد که برقکار در معرض آن است و بستگی به محیط کار دارد. این خطرات از سوختگی گرفته تا تخلیه الکتریکی با شدت بالا ، که می تواند باعث مرگ شود ، متغیر است.

شوک الکتریکی

هنگامی که صحبت از هرگونه فعالیت مرتبط با برق می شود ، رایج ترین شوک الکتریکی است. شوک الکتریکی باعث انقباضات عضلانی می شود که می تواند خفیف اما بسیار شدید باشد و حتی می تواند باعث ایست قلبی شود. مهم است که هرگز شدت آنها را دست کم نگیرید ، بنابراین ، همیشه باید اقدامات احتیاطی احتمالی را برای اجتناب از برق گرفتگی انجام دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *