ابزار مورد نیاز برق کار

ابزار مورد نیاز برق کار

ابزار مورد نیاز برق کار

کارهای الکتریکی و همچنین قرار دادن شبکه های الکتریکی را نمی توان بدون ابزارهای مناسب انجام داد ، بنابراین هر برقکار مجموعه ابزارها و لوازم جانبی مانند چوب استیک برق، دستگاه ارت موقت و… خود را دارد. ابزار برق را می توان به عنوان اصلی و کمکی طبقه بندی کرد. همچنین ، ابزارها را می توان با توجه به نوع استفاده تقسیم بندی کرد.  یک برقکار شبکه ها را با برق بررسی می کند ، سیم ها را متصل می کند ، دستگاه های برقی را نصب می کند که با آنها چیدمان و نصب یک شبکه برق انجام می شود. ابزار و قطعات الکتریکی زیادی برای برقکار وجود ندارد ، اما  کیت او همیشه باید در دسترس باشند.

این کیت شامل موارد زیر است:

  • چاقوها
  • مجموعه پیچ گوشتی
  • انبردست ،  سیم برش
  • دستگاه های اندازه گیری مانند مولتی متر
  • مواد عایق

چاقوها

یک برقکار خوب چندین نوع چاقو در جیب کمربند خود دارد. اولین چاقوی معمولی تاشو است. از آن برای اهداف مختلف استفاده می شود. اصلی ترین آن یک چاقوی برقی است ، با شکل تیغه خاص. تیغه آن علاوه بر شکل ، از هر دو طرف تیز شده است ، که به شما امکان می دهد سیم کشی را در دو جهت به سمت خود و دور از خود بکشید. برخی از انواع چاقوهای برقی دارای یک پاشنه مخصوص در انتهای تیغه هستند. چنین چاقویی به شما امکان می دهد عایق کمری سیم را بدون آسیب احتمالی به عایق داخلی رساناها قطع کنید. سومین نوع چاقویی که یک برقکار ممکن است داشته باشد یک چاقوی معمولی با تیغه های قابل تعویض است. می توان آن را مانند یک چاقوی معمولی تاشو استفاده کرد.

پیچ گوشتی ها

یکی از ابزارهای اساسی برق کار پیچ گوشتی است. هر متخصص چندین نوع پیچ گوشتی دارد ، اما همه آنها الکتریکی و تخصصی هستند. ویژگی آنها در بهبود حفاظت است. به طور معمول ، چنین پیچ گوشتی هایی دارای یک نوک هستند که با یک ماده غیر رسانا در بالا پوشانده شده است ، فقط نوک پیچ گوشتی برهنه است. پیچ گوشتی فیلیپس و تخت مورد نیاز است. بهترین گزینه این است که چند پیچ ​​گوشتی با اندازه مختلف داشته باشید. برقکاران همچنین از پیچ گوشتی های نشانگر استفاده می کنند ، که علاوه بر امکان سفت شدن و باز کردن پیچ ها ، همچنین به شما امکان می دهد قبل از شروع کار ، وجود ولتاژ در سیم کشی را بررسی کنید. یک پیچ گوشتی نشانگر ساده مجهز به لامپ دیود است. وقتی نوک پیچ گوشتی سیم را لمس می کند ، در صورت وجود ولتاژ در آن ، چراغ روشن می شود. پیچ گوشتی های نشانگر با صفحه نمایش پیچیده تر هستند. این پیچ گوشتی علاوه بر تشخیص وجود ولتاژ در سیم ها ، ولتاژ ولتاژ را نیز روی صفحه نمایش می دهد.

انبردست

انبردست  نیز از مهمترین ابزارهای برق هستند. انبردست به شما امکان می دهد سیم ها را بچرخانید. اغلب در انبردست تیغه های تیز شده ای برای برش سیم وجود دارد ، اما تعداد کمی از آنها استفاده می کنند ، زیرا کیفیت کابل برش خورده با انبردست پایین است ، در حالی که لبه سیم تا حدودی فشرده شده است.

سیم برش و برنده

برای برش سیم بهتر است از برش سیم استفاده کنید. تیغه های آنها دارای شکل خاصی هستند که به شما امکان می دهد بدون فشار دادن لبه های کابل ، برشی با کیفیت بالا ایجاد کنید.

ابزارهای اندازه گیری

در دسترس بودن ابزار اندازه گیری نیز مهم است. ظهور مولتی مترها زندگی را برای برقکاران بسیار آسان کرده است.کافی است فقط این دستگاه را داشته باشید تا تمام اندازه گیری های لازم را انجام دهید. اما همه اندازه گیری ها فقط با اتصال مولتی متر به سیم های سفت انجام می شود ، که همیشه راحت نیست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *