وسایل نصب برق مسکونی   

وسایل نصب برق مسکونی   

وسایل نصب برق مسکونی   

چه برای ساخت و ساز و چه برای بازسازی ، برنامه ریزی قسمت الکتریکی خانه شما باید با دقت انجام شود تا از دردسرهای آینده جلوگیری شود. آیا تا به حال تصور کرده اید که مجبور شوید دیوار را پس از اتمام کار برای برطرف کردن مشکل برقی بشکند؟ حل همه چیز در مرحله اولیه آسان تر است ، بنابراین اجازه دهید مواد مورد نیاز برای توسعه یک پروژه الکتریکی موفق را بشناسیم . ابتدا بیایید مرحله به مرحله یک پروژه برق را درک کنیم. علاوه بر طراحی سازه ای و طراحی معماری ، همچنین نیاز به یک طراحی الکتریکی برای سازه ای دارند که در آن کلیه تاسیسات الکتریکی محل سکونت انجام شود. در این زمان ، لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی مورد استفاده ساکنان در نظر گرفته می شود ، از جمله دستگاه هایی مانند چوب استیک تلسکوپی، ارت موقت فشار قوی و.. که بعداً می توان خریداری کرد.

نحوه شروع یک پروژه برق

1 – همه چیز با طرح طبقه شروع می شود: نقشه طبقه ملک را تجزیه و تحلیل کنید و ابعاد محل را برای اعمال قطعات طبق قوانین  علامت گذاری کنید.

2- کجا به برق نیاز دارید: به فعالیتهای روزانه خود ، تجهیزات مورد استفاده خود ، جایی که به پریز و مکانهایی نیاز دارید که به نقاط نور نیاز دارند ، فکر کنید. از این اطلاعات ، ما می توانیم مواد مورد نیاز برای پروژه را لیست کرده و تعیین کنیم که کدام یک از مصارف عمومی و خاص استفاده می شود.

3 – به قدرت توجه کنید: قبل از انتخاب قطع کننده مدار ، قدرت کل هر اتاق را به خاطر بسپارید. یکی دیگر از جنبه های مهم که باید در نظر گرفته شود این است که یک قطع کننده مدار را با چندین مدار الکتریکی بیش از حد بار نکنید.

4- محل نصب مجاری را برنامه ریزی کنید: آنها وظیفه محافظت از کابل ها و رساناهای الکتریکی را بر عهده دارند ، علاوه بر این با اتخاذ سبک داخلی یا ظاهری آن جذابیت را به دکوراسیون شما می بخشند.

آماده سازی ابزار

تجهیزات اولیه برای نصب

1 – قطع کننده مدار: به عنوان یک سوئیچ اتوماتیک عمل می کند که جریان های اضافه بار را شناسایی می کند ، خنثی سازی می کند و از نصب برق محافظت می کند.

2- هادی ها: لوله هایی هستند که هادی ها را در خود جای داده و وظیفه حفاظت از سیم کشی برق را دارند. آنها می توانند فلزی یا عایق (PVC) باشند.

3 – سوئیچ/پریزها: سوئیچ ها و پریزها دکوراسیون اتاق را تشکیل می دهند ، مدل های آنها با توجه به میزان آمپراژ و سبکی که بیشتر با سایر عناصر اتاق مطابقت دارد متفاوت است.

4- نازل: می توان آنها را در ترموپلاستیک یا پرسلن ، با یا بدون پست تولید کرد. چندین مدل وجود دارد ، انتخاب شما بستگی به اندازه و الگوی لامپ دارد که به نگهدارنده متصل می شود.

5 – عایق پرسلان: قسمتی که هنگام توزیع سیمهای برق کمک می کند.

6 – پین و پریز : وسایل پرقدرت را بدون خطر آتش سوزی یا برق گرفتگی وصل کنید. این یک اقدام ایمنی برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی است.

7 – سوئیچ تست/تست کننده تداوم ولتاژ: سوئیچ تست به منظور تشخیص این است که سیم فاز (مثبت) و سیم خنثی در سیستم الکتریکی کدام است.

8 – مولتی متر: دستگاه ضروری برای کارهای خاص تر ، مولتی متر اندازه گیری جریان ، ولتاژ ، مقاومت ، تداوم و آزمایش ترانزیستور را انجام می دهد. با استفاده از این ابزار می توانید جریان خروجی ها ، سلول ها ، باتری ها و تجهیزات الکترونیکی را بررسی کنید.

9 – لامپ/وسایل روشنایی: انتخاب لامپ ایده آل برای هر محیط ممکن است با توجه به گزینه های متعدد موجود در بازار کار پیچیده ای به نظر برسد. همه چیز بستگی به ویژگی های محل ، هدف روشنایی و بهره وری انرژی دارد.

اینها موارد اساسی برای انجام هرگونه نصب برقی هستند. شایان ذکر است که مشخصات و ابعاد هر محصول بستگی به مشخصات پروژه اولیه آن دارد. بنابراین ، اولین مرحله برنامه ریزی قبل از خرید تجهیزات ضروری است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *