چوب استیک برق

چوب استیک برق چیست

چوب استیک برق چیست

در صنعت توزیع نیروی برق ، چوب استیک برق یک قطب عایق است که معمولاً از جنس فایبرگلاس است که توسط کارگران ابزار برق در هنگام مشغول کار با خطوط برق ولتاژ بالا ، مورد استفاده قرار می گیرد تا در برابر شوک الکتریکی محافظت شود. بسته به ابزاری که به انتهای داغ وصل شده است ، می توانید تست ولتاژ ، محکم کردن مهره و پیچ و مهره ، اعمال سیم کراوات (طول پیچ خورده سیم انعطاف پذیر که کابل در حال اجرا را به مقره های پشتیبانی آن وصل می کند) ، سوئیچ های باز و بسته کنید ، فیوزها را تعویض کنید ، آستین های عایق را روی سیم ها قرار دهید و کارهای دیگری را انجام دهید در حالی که خدمه را در معرض خطر بزرگی از برق گرفتگی قرار ندهید.

چوب استیک برق

انواع چوب استیک

چوب استیک در طول های مختلف ساخته می شوند ، از مدل های ساده 1 متر ( پرچ یا استیک چوب عایقی)  تا مدل های 9متری (مدل های تلسکوپی) می باشد. از آنجا که فایبرگلاس عایق الکتریکی را فراهم می کند ، چوب استیک اجازه می دهد تا کارگران خیال راحت و بدون استرسی در آنها ، با خطوط برق کار انجام دهند. اکثر کارهای الکتریکی در شبکه های ولتاژ بالا در حالی انجام می شود که برق هنوز فعال است ، و ساخت تجهیزات مانند این قطعه بسیار مهم برای اهداف ایمنی است. کار “چوب استیک” باعث قطع شدن مصرف برق در هنگام تعمیر و نگهداری معمول می شود.

ساختار چوب استیک

  • ضامن لاستیکی قلاب

برای تامین امنیت چوب در زمانی که جمع شده برای جابه جایی یا قرار دادن در انبار استفاده می شود

  • سر اتصال ستاره ای شکل

به شکل ستاره ای می باشد و برای کارکرد امن لوازم جانبی پیوست شده است.

  • ساختار دکمه فشاری

برای باز و جمع کردن چوب پرچ استفاده می شود

  • ساختار ارگونومیک

طراحی شکل مثلثی چوب گرفتن و حمل کردن راحت تر را فراهم می کند

  • کلاهک پایه یکپارچه

این ویژگی عایق اضافی می باشد و از لغزش جلوگیری می کند.

موارد مصرف چوب استیک برق چیست

چوب استیک نه تنها از نظر الکتریکی کارگر را از هادی انرژی عایق بندی می کند ، بلکه جدایی فیزیکی را از دستگاه در حال کار فراهم می کند ، تا احتمال سوختگی که در اثر خرابی دستگاه در صورت وجود قوس الکتریکی ناشی از قوس الکتریکی باشد ، کاهش دهد. علاوه بر این ، پست برق مربوط به آن فیدر ممکن است مطمئن نباشد، در این حالت بدلیل مسائل ایمنی مربوط به کارگران ، اداره برق باید از ایمنی بودن مدار مطمئن باشد و کابل اتصال زمین بر روی خط نصب شده باشد و ایمنی باشد. اگر ابزار برق در انتهای چوب استیک وصل شده باشد به جای الکتریکی از نوع هیدرولیکی می باشد که باید مایع هیدرولیکی نیز عایق خوبی باشد. که این چوب استیک های هیدرولیکی معمولا برای پشتیبانی از کارکنان در بالای جرثقیل به کار گرفته شده است.

چوب استیک برق

در این مقاله شما را با چوب استیک برق آشنا کردیم و ساختار و موارد مصرف آن را بررسی کردیم.

 

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *