قطع کننده مدار چیست

راهنمای قطع کننده مدار: موارد استفاده ، انواع و موارد دیگر

برق و همه چیزهای مرتبط با آن ، برای اکثر ما یک راز است.مطمئناً ما ممکن است اصول اولیه در مورد برق را در دوران فیزیک دبیرستان آموخته باشیم ، اما این بدان معنا نیست که ما به اندازه کافی برای تصمیم گیری مسئولانه و ایمن در مورد ایمنی الکتریکی مجهز شده ایم.به عنوان مثال ، اکثر مردم حتی نمی دانند دستگاه ارت موقت و یا قطع کننده مدار چیست ، چه برسد به عملکرد و اهمیت آنها. اگر شما یکی از این افراد هستید ، نترسید. در این پست ، ما ، قطع کننده های مدار و انواع مختلف و کاربردهای آن را شرح خواهیم داد. ممکن است در پایان خواندن این مطلب متخصص نباشید ، اما احتمالاً درک درستی از اینکه قطع کننده مدار چیست ، خواهید داشت.

قطع کننده مدار چیست ؟

به بیان ساده ، قطع کننده ها نوعی کلید الکتریکی هستند که به جلوگیری از آسیب ناشی از هرگونه مشکل در مدار الکتریکی کمک می کنند.این یک سوئیچ اتوماتیک است ، بنابراین روشن یا خاموش کردن آن وظیفه شما نیست.آنها در اکثر ساختمانها یافت می شوند و نقش اساسی در ایمنی ساختمان دارند ، بنابراین اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار هستید ، مطمئن شوید که در ساختمان مورد استفاده شما قطع کننده های مدار نصب شده است.

موارد استفاده از قطع کننده مدار

قطع کننده مدار تقریباً در هر ساختمان استفاده می شود.از آنها برای تشخیص هرگونه مشکل در سیم کشی برق شما استفاده می شود و وظیفه آنها این است که با متوقف کردن گرما ، جریان یا شوکی که در حال ایجاد است ، از آسیب رساندن این مشکل جلوگیری کنند.

اهمیت قطع کننده مدار

برق بسیار عالی است ، اما بسیار بسیار خطرناک است.به همین دلیل مهم است که اقدامات احتیاطی را برای محافظت از خود و عزیزان خود انجام دهید.جلوگیری از آتش سوزی در هر ساختمان بسیار مهم است و قطع کننده های مدار می توانند نقش مهمی در جلوگیری از آتش سوزی و همچنین ضربه ها داشته باشند. سیم کشی ناامن همیشه یک خطر برای ساختمان است ، اما حتی ایمن ترین سیم کشی می تواند خطایی داشته باشد که می تواند منجر به عواقب فاجعه بار شود.به طور خلاصه قطع کننده های مدار به شما در محافظت از آسیب احتمالی الکتریکی کمک می کنند.

انواع اصلی قطع کننده مدار چیست ؟

سه نوع اصلی قطع کننده مدار به شرح زیر است: قطع کننده مدار استاندارد ، قطع کننده AFCI و قطع کننده مدار GFCI.سپس هر یک از این نوع قطع کننده ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

  • قطع کننده های مدار استاندارد

قطع کننده های استاندارد در دو نوع عرضه می شوند: تک قطبی یا دو قطبی.قطع کننده های استاندارد از انواع قطع کننده هایی هستند که بیشتر در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند.آنها به افزایش سریع جریان الکتریکی پاسخ می دهند. یچیدگی آنها بسیار کمتر از انواع دیگر قطع کننده مدار است.

  • قطع کننده مدار AFCI

اکثر قطع کننده های مدار به نوعی از آتش سوزی جلوگیری می کنند ، اما قطع کننده های مدار AFCI به طور خاص با این هدف طراحی شده اند.آنها اغلب در مناطقی از خانه نصب می شوند که در معرض خطر آتش سوزی هستند و همچنین برای خانه های قدیمی یا خانه هایی که سیم کشی آنها مطابق استانداردهای فعلی نیست ، بسیار توصیه می شود.آنها این کار را با تشخیص قوس ، که محصول سیم های قدیمی یا آسیب دیده است ، انجام می دهند.

  • قطع کننده مدار GFCI

قطع کننده مدار GFCI برای مناطقی در خانه یا ساختمان که اغلب در معرض رطوبت هستند ، بسیار توصیه می شود.

نصب و راه اندازی

خانه شما به احتمال زیاد در حال حاضر دارای قطع کننده مدار است ، اما اگر نه ، قطعاً چیزی است که باید در نظر بگیرید.همچنین ممکن است در خانه شما یک نوع قطع کننده مدار وجود داشته باشد ، اما در واقع به نوع دیگری نیز نیاز دارد.در حالی که ممکن است بتوانید قطع کننده مدار را خودتان نصب کنید ، اما اینکار توصیه نمی شود.بهتر است از یک متخصص استفاده کنید تا این کار را برای شما انجام دهد ، به ویژه اینکه عواقب یک قطع کننده مدار ضعیف می تواند بسیار شدید باشد.خوشبختانه ، این یک فرآیند بسیار پیچیده نیست ، بنابراین برق کار محلی شما باید بتواند آن را به سرعت انجام دهد.

این مقاله توسط شرکت تولیدی صنعتی پارس قوی سازه – تولیدکننده چوب استیک برق ارائه شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *