فیوز کات اوت چیست

فیوز کات اوت چیست

فیوز کات اوت قطعه ای از تجهیزات الکتریکی است که پیوند بین کابل برق ما و سیم های داخلی موجود در ملک شما را تشکیل می دهد که شرکت پارس قوی سازه از بزرگ ترین مرکز های عرضه کننده این محصول می باشد.

همانطور که آگاهید علامت گذاری جایی است که شبکه برق ما به پایان می رسد و سیم کشی داخلی شما شروع می شود.

این مستقیماً به کابل برق اصلی ورودی متصل شده است و به ما امکان می دهد اطمینان حاصل کنیم که مقدار صحیحی از قدرت در حال ورود به ملک است. اگر برق بیش از حد از طریق نقطه اتصال وارد شود ، فیوز اصلی منبع را جدا می کند تا بیش از حد نشود.

در توزیع الکتریکی ، فیوز کات اوت ترکیبی از فیوز و سوئیچ است که در خطوط اصلی شیرآلات و شیرهای برقی برای محافظت از ترانسفورماتورهای توزیع در برابر جریان و اضافه بارهای فعلی استفاده می شود. جریان بیش از حد ناشی از خطا در ترانسفورماتور یا مدار مشتری باعث می شود فیوز ذوب شود و ترانسفورماتور را از خط جدا کنید. همچنین می توان آن را به صورت دستی توسط ابزارهایی  و یا با استفاده از چوب عایق بلند به نام “چوب استیک” باز کرد.

فیوز کات اوت

برای دیدن تیغه کات اوت اینجا کلیک کنید.

اجزاء فیوز کات اوت

فیوز کات اوت شامل سه مؤلفه اصلی است:

بدنه برش ، یک قاب با شکل C “باز” که از نگهدارنده فیوز و یک عایق چینی یا عایق پلیمری که به طور الکتریکی قسمتهای رسانای مونتاژ را از تکیه گاه که عایق چسبانده شده است ، جدا می کند.

نگهدارنده فیوز ، “لوله فیوز” یا “درب” نیز نامیده می شود ، لوله ای عایق که شامل عنصر فیوز قابل تعویض است. هنگامی که فیوز موجود ذوب می شود ، مدار را باز می کند ، و نگهدارنده فیوز از قسمت بالای آن خارج می شود و از لولا در قسمت پایینی آن آویزان می شود. این نگهدارنده فیوز حلق آویز نشانگر قابل مشاهده بودن عملکرد فیوز و اطمینان از باز بودن مدار را نشان می دهد. همچنین با بیرون کشیدن پایه فیوز با استفاده از چوب استیک می توانید مدار را به صورت دستی باز کنید.

    عنصر فیوز یا “پیوند فیوز” ، قسمت قابل تعویض مونتاژ است که وقتی جریان الکتریکی از طریق آن از مقدار جریان نامی خود خارج شود ، مدار را ذوب و شکسته می کند.

نگهدارنده فیوز ممکن است توسط یک تیغه محکم جایگزین شود ، که باعث می شود مونتاژ نگهدارنده فیوز فقط به عنوان سوئیچ استفاده شود.

ساخت و ساز

عناصر فیوز مورد استفاده در اکثر کات اوت های توزیع ، سیمهای قلع یا آلیاژ نقره ای هستند که وقتی در معرض جریان کافی قرار دارند ، ذوب می شوند. درجه بندی عناصر فیوز آمپر از 1 آمپر تا 200 آمپر متفاوت است.

کات اوت ها به طور معمول نسبت به وضعیت قائم با حدود 20 درجه تمایل نصب می شوند ، بدين معني كه زاويه بين خط گذرنده از مراكز سر و ته مقره با راستايي قائم برابر 20 درجه باشد.

تنش مکانیکی روی لینک فیوز به طور معمول فنر را در حالت پایدار نگه می دارد. با ضربات فیوز ، فنر آزادشده ، ته لینک فیوز را از لوله نگهدارنده فیوز بیرون می کشد تا مدت زمان افزایش و آسیب به ترانسفورماتور و دارنده فیوز را کاهش دهد.

هر نگهدارنده فیوز به طور معمول دارای یک حلقه کششی متصل است که می تواند توسط یک قلاب در انتهای یک چوب استیک فایبرگلاس که توسط یک کارگر خط که روی زمین ایستاده ، درگیر شود تا سوئیچ به صورت دستی باز شود. در حالی که اغلب برای تعویض استفاده می شود ، برای برنامه های کاربردی که احتمالاً از سوئیچ برای قطع دستی برق استفاده می شود ، یک نسخه “بار شکست” در دسترس است که دارای ضمیمه ای برای خاموش کردن قوس است.

استانداردها

تا اواسط دهه 1990 هر تولید کننده از استانداردهای بعدی خود برای طراحی کات اوت استفاده می کرد. در اواخر دهه 1990 بیشتر کات اوت ها از “طراحی قابل تعویض” بودند. این طرح امکان استفاده قابل تعویض از بدنه های کات اوت و دارنده فیوز تولید شده توسط فروشندگان مختلف را فراهم می آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *