تجهیزات ایمنی الکتریکی چیست؟

تجهیزات ایمنی الکتریکی چیست

ما عاشق برق هستیم – این ما را گرم نگه می دارد ، خانه های ما را روشن می کند ، به ما امکان دسترسی به همه سرگرمی های ما را می دهد ، ما را قادر می سازد تا هر زمان که می خواهیم و خیلی چیزهای دیگر غذای گرم بخوریم. برق از بسیاری جهات زندگی ما را لذت بخش تر کرده است – اما این بدان معنا نیست که بدون خطرات آن آمده است – ولتاژ برق و جریان الکتریکی موجود در مشاغل و خانه های معمولی از قدرت کافی برای ایجاد مرگ توسط برق برخوردار است. در زمان کار با برق ،  ایمنی فرد و همینطور تجهیزات اهمیت زیادی دارد و فرد با استفاده از وسایل و لوازم ایمنی در برق  لازم است محافظت شود که تجهیزاتی شامل چوب استیک برق ، دستکش ایمنی برق ، کفش ایمنی عایق برق ، دستگاه تفنگ پرتاب ارت و…می باشد . ما شما را با برخی نکات ایمنی برقی که همه صاحبان خانه باید از آن آگاه باشند ، دنبال خواهیم کرد.

تجهیزات ایمنی الکتریکی چیست

دانش خود را در مورد نکات اساسی ایمنی الکتریکی به دست آورید – این پنج نکته به شما کمک می کند در حالی که همه را از آسیب در امان نگه دارید ، از دستگاه ها و وسایل مورد علاقه خود لذت ببرید.

  1. سیمهای برق آسیب دیده را تعویض یا تعمیر کنید

سیم کشی در معرض خطری است که نمی توان از آن غافل شد. اگر دیدید که روکش محافظ روی یک سیم از بین رفته است ، حتما آن را تعویض کرده یا در اسرع وقت آن را با نوار برقی بپوشانید.

  1. رسانه های خود را بیش از حد نکنید

هر خروجی در خانه شما برای تأمین مقدار مشخصی از برق طراحی شده است. با وصل کردن بیش از حد بسیاری از دستگاه ها به یکباره ، می توانید یک انفجار کوچک یا آتش سوزی ایجاد کنید. اگر چیزهای زیادی برای وصل کردن دارید ، از یک نوار پاور (البته صرفه جویی در مصرف انرژی!) استفاده کنید که با خیال راحت بتواند نیازهای شما را برطرف کند.

3– تا حد امکان از تارهای تقویتی خودداری کنید

اجرای تارهای فرمت در داخل خانه ، می تواند به ساکنین سفر کند. در صورت از بین رفتن سیم از دیواره ، این می تواند باعث صدمه و آسیب به سیم یا پریز شود. اگر خود را خیلی وقت است که از تارهای اکستنشن استفاده می کنید ، در نظر داشته باشید که یک برقکار باید در خانه خود پریزهای جدیدی نصب کند.

4– تجهیزات الکتریکی یا محل های خروجی را از آب دور نگه دارید

آب برق را برقرار می کند ، بنابراین حتی کمترین قرار گرفتن در معرض این مخلوط خطرناک می تواند منجر به آسیب شود. برای اطمینان از خیس شدن دوشاخه ، حتماً هرگونه نشت را از بین ببرید.

تجهیزات ایمنی الکتریکی چیست

5- از كودكان كوچك در برابر خطرات محافظت كنيد

کودکان نو پا و بچه های کوچک بسیار کنجکاو هستند – و آنها دوست دارند فقط در مورد همه چیز کاوش کنند. والدین كودكان باید كلاه ایمنی مقاوم در برابر ضربات را در تمام محلهای برقی استفاده نكنند. علاوه بر این ، تمام تارهای سست باید مرتب شوند و دور از دسترس قرار گیرند تا بچه ها از روی آن اصابت نکنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *