ارت پست برق

ضرورت سیستم ارت در پست برق

هنگام کار روی یک پروژه سیم کشی برق ، یک اصطلاح که شما با آن روبرو خواهید شد “زمین” است.این سیم خنثی به زمین متصل شده است تا بتواند مانع از شوک الکتریکی در افراد شود.شوک الکتریکی هنگامی اتفاق می افتد که شما به طور تصادفی هادی را لمس می کنید.هنگامی که شما این کار را انجام می دهید ، جریان از طریق شما جریان می یابد که گذشتن جریان از بدن باعث ایجاد درد و یا آسیب جدی روی بدن شما می شود.

گاهی اوقات ممکن است در سیم کشی خطایی رخ دهد که باعث ایجاد شوک شود.برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی باید از سیم اتصال به زمین استفاده کنیم.با وجود سیم ارت ، اگر خطایی در سیم کشی رخ دهد ، شوک ایجاد نخواهد شد.

هنگام کار با برق ، شوک الکتریکی یک نگرانی جدی است.برای جلوگیری از بروز شوک در صورت بروز نشت ، لازم است اقدامات احتیاطی خاصی نیز انجام شود.بنابراین بهتر است این نوع کار برقی را به متخصصان واگذار کنید.اما اگر می خواهید کار زمین را به تنهایی انجام دهید ، ایده خوبی است که یک دوره برق را طی کنید تا در مورد سیم کشی برق و چگونگی درست صحیح کردن سیم ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

برای خرید دستگاه ارت موقت روی لینک کلیک کنید.

چاه ارت در پست برق

وجود سیم ارت برای همه تجهیزات ، وسایل الکتریکی و شبکه های الکتریکی ضروری است.سیستم اتصال به زمین در نیروگاه ها و پست های برق نیز اهمیت زیادی دارد.

سیستم زمین به عنوان یک سیستم مهم ایمنی طبقه بندی می شود.مهمترین کارکرد سیستم دستگاه ارت موقت این است که اگر کسی در مجاورت پست قرار دارد ، در معرض برق گرفتگی قرار نگیرد.به عبارتی دیگر برای اطمینان از ایمنی پرسنلی که در جوار پست برق کار می کنند ، تأمین زمین کافی در ایستگاه های پست ، بسیار مهم است.

سیستم اتصال به زمین ، از جان و اموال افراد در برابر ولتاژ بیش از حد محافظت می کند.شبکه ارتینگ ، در پست های برق شامل مجموعه ای از هادی هاست که بصورت افقی در زیر زمین قرار گرفته اند.

هدف از یک سیستم زمینی در پست برق ، فراهم کردن پتانسیل یکنواخت و نزدیک به صفر در زیر و اطراف ایستگاه است.تهیه چنین سطحی از پتانسیل یکنواخت در زیر و اطراف ایستگاه ، اطمینان می دهد که هیچ انسانی در اطراف ایستگاه در معرض شوک ناشی ار اتصال کوتاه یا سایر شرایط غیر طبیعی قرار نمی گیرد.جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *