شبکه های هوشمند

شبکه های هوشمند

شبکه های هوشمند

سیستم های توزیع قدرت هوشمند کنترل، ارتباطات و بهینه سازی توضیح می دهد که چگونه فن آوری های متنوع برای ایجاد و نگهداری شبکه های هوشمند در سراسر جهان کار می کنند.

شرکت اصفهان قوی سازه ارائه کننده قطعات برق شبکه مانند چوب استیک فشار قوی میباشد.

شبکه هوشمند

شاید شما در مورد اخبار و یا از ارائه دهنده انرژی در شبکه های هوشمند شنیده باشید اما همه نمی دانند این شبکه چیست. “شبکه” به شبکه الکتریکی، شبکه ای از خطوط انتقال، پستها ، ترانسفورماتورها و موارد دیگر اشاره دارد که برق را از نیروگاه به منزل یا محل کار شما منتقل می کنند.

 این همان چیزی است که شما هنگام روشن کردن چراغ یا روشن کردن رایانه خود به آن وصل می شوید. برای حرکت به جلو، به نوع جدیدی از شبکه الکتریکی احتیاج داریم ، یکی از آن که از پایین به بالا ساخته شده است تا بتواند تجهیزات زمینی و تجهیزات دیجیتالی و رایانه ای وابسته به آن را کنترل کند و دیگری که بتواند پیچیدگی و نیازهای بیشتر در برق را خودکار مدیریت کند.

چه چیزی شبکه ای را “هوشمند” می کند؟

به طور خلاصه ، فناوری دیجیتال که امکان برقراری ارتباط دو طرفه بین ابزار و مشتریان آن را فراهم می کند و سنجش در امتداد خطوط انتقال چیزی است که باعث می شود شبکه هوشمند شود مانند اینترنت، شبکه هوشمند از کنترل ها، رایانه ها، اتوماسیون و فناوری ها و تجهیزات جدیدی که در کنار یکدیگر کار می کنند تشکیل شده است، اما در این حالت این فناوری ها با شبکه الکتریکی کار می کنند تا به صورت دیجیتالی پاسخگوی تقاضای الکتریکی سریع ما باشند.

شبکه هوشمند چه کاری انجام می دهد؟

Smart Grid یا شبکه هوشمند فرصتی بی سابقه برای انتقال صنعت انرژی به دوره جدیدی از قابلیت اطمینان، در دسترس بودن و کارآیی است که به سلامت اقتصادی و زیست محیطی ما کمک خواهد کرد. در دوره گذار، انجام آزمایشات ، پیشرفتهای فناوری ، آموزش مصرف کننده ، تدوین استانداردها و مقررات و اشتراک اطلاعات بین پروژه ها بسیار مهم خواهد بود تا از مزایایی که از شبکه های هوشمند پیش بینی می کنیم به واقعیت تبدیل شود.

شبکه هوشمند

 مزایای مرتبط با شبکه هوشمند شامل موارد زیر است:

  • انتقال کارآمدتر برق
  • ترمیم سریع برق پس از اختلال در برق
  • کاهش عملیات و هزینه های مدیریتی برای تاسیسات و در نهایت هزینه های کم مصرف برای مصرف کنندگان کاهش تقاضای اوج که به کاهش نرخ برق نیز کمک خواهد کرد
  • افزایش ادغام سیستم های تجدید پذیر در مقیاس بزرگ
  • ادغام بهتر سیستم های تولید برق مشتری از جمله سیستم های انرژی تجدید پذیر امنیت بهبود یافته است

امروزه اختلال در برق مانند خاموشی می تواند یک اثر دومینو داشته باشد – یک سری از خرابی ها که می تواند بر بانک ، ارتباطات ، ترافیک و امنیت تأثیر بگذارد، این یک تهدید ویژه درتمام مقطع از سال است . یک شبکه هوشمند باعث ایجاد مقاومت در سیستم برق ما می شود و آن را برای رسیدگی به شرایط اضطراری مانند طوفان های شدید، زمین لرزه ها، شعله های خورشیدی بزرگ و حملات تروریستی آماده می کند. به دلیل ظرفیت تعاملی دو طرفه، سیستم های توزیع هوشمند در صورت خرابی تجهیزات یا قطع شدن تجهیزات، امکان تغییر مسیر اتوماتیک را فراهم می کند. این باعث می شود خاموشی ها به حداقل برسد و در صورت وقوع اثرات به حداقل برسد. هنگامی که قطع برق اتفاق می افتد ، فن آوری های شبکه های هوشمند قطع و جدا شده و قبل از تبدیل شدن به خاموشی های در مقیاس بزرگ ، قطعی های موجود از بین خواهد رفت.

فن آوری های جدید همچنین اطمینان حاصل می کنند که پس از خاموشی اضطراری، اولین بار جریان برق به سرعت و استراتژیک از سر گرفته شود علاوه بر این از ژنراتورها قدرت برای تولید برق در صورت عدم دسترسی از آب و برق بهره بیشتری خواهد برد. به این ترتیب این منابع “نسل توزیع شده”، یک جامعه می تواند مرکز بهداشت، اداره پلیس، چراغ راهنمایی، سیستم تلفن و فروشگاه مواد غذایی خود را در مواقع اضطراری فعال کند. علاوه بر این روشی برای پرداختن به یک زیرساخت انرژی پیری است که باید آن را ارتقا یا جایگزین کند. این راهی برای پرداختن به بهره وری انرژی ، آگاهی بیشتر مصرف کنندگان در مورد ارتباط بین مصرف برق و محیط زیست است. و این راهی است برای افزایش امنیت ملی به سیستم انرژی ما  ترسیم بر مقادیر بیشتری از برق خانگی که در برابر بلایای طبیعی و حمله مقاوم تر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *