دلایل آتش سوزی های ناشی از برق

دلایل آتش سوزی های ناشی از برق

آتش سوزی در هر دو محیط تجاری و مسکونی معمول است.طبق داده های بنیاد ایمنی برق بین المللی ، سالانه بیش از 50،000 آتش سوزی در خانه با نزدیک به 500 کشته و بیش از 1400 مصدوم رخ می دهد.خسارت املاک مسکونی بیش از 1 میلیارد دلار است و یکی از دلایل عمده آتش سوزی ها ناشی از برق است.

خرابی یا سوء عملکرد در اجزای الکتریکی تجهیزات یا ماشین آلات می تواند باعث آتش سوزی برقی شود.آتش سوزی های برقی از سیم های الکتریکی ، کابل ها ، قطع کننده های مدار و اجزای الکتریکی منشأ می گیرند.در ادامه با شرکت تولیدی اصفهان قوی سازه همراه باشید تا در این رابطه اطلاعات بیشتری بدست آورید و برای اطلاع از قیمت چوب استیک برق از طریق شماره های ثبت شده در سایت تماس بگیرید.

دلایل عمده آتش سوزی های برقی

در سال 2018 ، مصرف جهانی انرژی ما 62 میلیارد کیلووات ساعت در روز بود.ما برای تأمین انرژی مشاغل ، خانه ها و تعداد بیشتری از اتومبیل های خود به شدت به برق متکی هستیم.تصور نکنید که سیستم های الکتریکی شما به درستی کار می کنند ، زیرا آنها به صورت روزمره و بدون مشکل کار می کنند.سیستم های الکتریکی به طور مداوم خطر آتش سوزی دارند.درک علل متداول آتش سوزی های ناشی از الکتریسیته و پیروی از اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سیستم های الکتریکی ، احتمال آتش سوزی شما را کاهش می دهد.

نگهداری ضعیف

نگهداری ضعیف دلیل اصلی آتش سوزی های ناشی از برق است.انجام تعمیر و نگهداری منظم در تابلوهای برق ، تجهیزات الکتریکی ، سیم ها و غیره خطر آتش سوزی را کاهش می دهد.یک نوع تعمیر و نگهداری شامل از بین بردن خاک و گرد و غبار و بازرسی و تعویض قطع کننده های مدار معیوب است.

تجهیزات و وسایل قدیمی

تجهیزات و لوازم قدیمی باعث ایجاد آتش سوزی های برقی می شود.طبق اعلام سازمان آتش نشانی ایالات متحده ، 19٪ از آتش سوزی ساختمان های غیر مسکونی و 13٪ از آتش سوزی های مسکونی به دلیل تجهیزات و لوازم خانگی قدیمی یا سوء عملکرد برق است.جایگزینی مدارهای منسوخ و معیوب در تابلوها ، تجهیزات و لوازم خانگی ، خطر آتش سوزی شما را کاهش می دهد.

همراه نبودن با کدهای ایمنی

با افزایش تقاضا برای برق ، به روز بودن در مورد کدهای ایمنی مهم است.سیم کشی قدیمی که تقاضای فعلی را پشتیبانی نمی کند در خانه ها و فضاهای تجاری قدیمی رایج است.سیم کشی قدیمی میتواند آتش سوزی ایجاد کند ، به خصوص اگر سیم با جریان مدار مطابقت نداشته باشد.اطمینان از مطابقت سیم کشی با جریان مدار و عاری از نقص ، راهی آسان برای جلوگیری از آتش سوزی های برقی است.

تابلوهای برق و قطع کننده مدار

قطع کننده مدار با خاموش کردن خودکار برق مدار ، از مدار الکتریکی در برابر آسیب محافظت می کند.در صورت خرابی قطع کننده مدار ، این می تواند به لوازم یا تجهیزات موجود در مدار آسیب برساند یا منجر به آتش سوزی شود.به روز نگه داشتن تابلو برق و قطع کننده های مدار میزان خرابی را کاهش می دهد.

نحوه اطفا حریق تابلوی برق

انواع مختلفی از آتش سوزی ها وجود دارد و آتش سوزی های برقی در گروه کلاس C قرار می گیرند.در صورت بروز آتش سوزی در تابلوی برق ، سعی نکنید آن را با آب خاموش کنید.تلاش برای اطفای حریق با آب فقط وضعیت را بدتر کرده و شما و دیگران را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد.آب الکتریسیته را هدایت می کند و با ریختن آب به منبع تغذیه یا نزدیک آن می توانید شوک الکتریکی شدیدی ایجاد کنید.حتی ممکن است آتش را بدتر کند.

دو گزینه برای اطفا حریق تابلوی برق ، یک کپسول آتش نشانی دستی یا یک سیستم خودکار مهار آتش است.اگر از کپسول آتش نشانی استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که دارای درجه بندی برای خاموش کردن آتش سوزی های کلاس C است.اشکال استفاده از کپسول آتش نشانی این است که هنگام شروع آتش سوزی فرد باید در آن حضور داشته باشد.یک شخص باید کپسول آتش نشانی را گرفته ، پانل برق را باز کند و آتش را مهار کند.

برای محافظت از یک پانل برق ، سیستم خودکار مهار آتش سوزی گزینه ایده آلی است.

آتش سوزی های که در اثر الکتریسیته ایجاد می شوند برای یک صاحب خانه مسکونی یا صاحب مشاغل تجاری یک تهدید واقعی محسوب می شوند.متأسفانه ، آنها یک اتفاق معمول هستند.هنگام نصب یا به روزرسانی سیستم الکتریکی و هنگام انجام تعمیر و نگهداری عمومی ، باید این نکته را در ذهن داشته باشید.اقدامات پیشگیرانه خطر آتش سوزی های الکتریکی را کاهش می دهد.

برای خواندن مقاله برق گرفتگی و راه های جلوگیری از آن اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *