مواردی که نیاز به استفاده از چوب استیک برق است

مواردی که نیاز به استفاده از چوب استیک برق است

چوب استیک برق ، وسیله ای است که هنگام کار با خطوط برق ولتاژ بالا ، توسط کارگران برق استفاده می شود و از آنجا که از آن برای کار با خطوط ولتاژ بالا استفاده می شود ، از مواد عایق ساخته شده و طول آنها متفاوت است.

چوب استیک ابزاری است که افراد می توانند از آن برای کار در اطراف یک خط برق استفاده کنند تا در حین انجام وظایف خدماتی ، خود را از شوک الکتریکی محافظت کنند.همچنین در صورت عدم اطلاع از وضعیت توان یک خط ، می توانید از این ابزار برای ایمنی استفاده کنید.

این ابزار از یک دسته بلند با سرهای قابل تعویض تشکیل شده است و به افراد این امکان را می دهد تا وسایل مورد نیاز خود را در داخل و خارج مبادله کنند.تمام خدمات دهندگان در شرکت های تلفنی ، تلویزیونی و کابل ، از چوب استیک در کار خود استفاده می کنند.

Hot stick ابزاری مناسب است که برای راحتی و ایمنی طراحی شده است.تمام بخش های این ابزار با فایبرگلاس ساخته شده است.زیرا فایبرگلاس عایق عالی است و برق را در طول دستگاه هدایت نمی کند.قابلیت جمع شدن چوب استیک برق ، باعث شده تا آن را بتوان در هر فضای کمی قرار داد.

طول چوب استیک تلسکوپی متفاوت است و به سطح ولتاژ تجهیزاتی که قرار است ، چوب استیک برای کار با آنها استفاده شود ، بستگی دارد.جنس چوب استیک نیز می تواند متفاوت باشد.در حالی که میله های گرم جدید از موادی مانند فایبرگلاس یا اپوکسیگلاس ساخته می شوند ، میله های گرم قدیمی از چوب ساخته میشدند.

چوب استیک برق چیست

مواردی که نیاز به استفاده از چوب استیک برق است ، شامل زیر است:

  • اندازه گیری ولتاژ (ولتاژ متوسط ​​و بالاتر)
  • تعمیرات و اصلاح تجهیزات انرژی با ولتاژ متوسط ​​تا زیاد
  • استفاده به دلایل ایمنی (باید برای تمام ولتاژها استفاده شود)

قبل از استفاده از hot stick ، باید یک بازرسی دقیق انجام شود تا اطمینان حاصل شود که آسیب جسمی نداشته باشد.آسیب فیزیکی چوب ممکن است در عایق بودن اثر داشته باشد و می تواند به عنوان یک تهدید ایمنی مطرح شود.اگر یک چوب ایمنی آسیب دائمی مانند ترک دارد ، باید آن را تعویض کرد.

در هنگام استفاده از میله گرم ، پرسنل باید به طور مناسب لباسهای ایمنی پوشیده باشند.پرسنل حداقل باید دستکش های لاستیکی و محافظ صورت پوشیده باشند.پوشیدن لباس های ایمنی بسیار توصیه می شود و باید در همه زمان ها خصوصاً هنگام استفاده از دلایل ایمنی ، استفاده شود.

برای اطمینان از کارآمد بودن یک چوب استیک ، باید آن را کالیبره و نگهداری کنید.چوب های استیک عایق باید به صورت دوره ای مورد بازرسی و آزمایش قرار گیرند.با کالیبراسیون و بازرسی مکرر ، صحت و قابلیت اطمینان یک چوب استیک تضمین می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *